2010

Allmänt om mitt 2010:

Själv så tycker jag att de är ganska så svårt att sammanfatta ett år när man inte kommer ihåg allt, men jag ska ge det ett försök.. De har varit ett ganska tufft år och väldigt kämpigt till en början men nu i slutet har allt bara flytit på och varit hur awesome som helst. Och jag har insett vilka som verkligen var mina riktiga vänner var och vilka jag kan lita på.

Nyheter:

Jag köpte ett nytt objektiv (sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO) i Januari, Fick reda på att jag kommit in på alla program som jag sökt till och valde då att gå Friskvård på Östra gymnasiet. Jag storm trivs i min nya klass och alla är bara hur bra som helst. Min kusin fick även en liten Milton i slutet av november som är hur gullig som helst.

Kärlek:


Jag har en otroligt stark kärlek till vänner familj och släkt.. men jag tänkte skriva om kärleken till en person.

I år har jag inte hittat den kärlek som jag söker, att kunna vara säker och lita på den man älskar är viktigt tycker jag och känna att man verkligen blir älskad för den personen som man är. Jag har känt mig väldigt osäker på de killar jag hållit på med och inte känt att jag riktigt vågade lita på dem vilket är riktigt synd.

Jag har varit otroligt kär, kär på riktigt för 1 år sedan och verkligen vetat att den älskade mig tillbaka.. men jag fick en smäll på käften som var den jobbigaste perioden i mitt liv, att se en person göra så hemska saker. Men allt här i livet har väl en mening till allt, så jag ställde mig upp med leendet på läpparna och jag vet att jag kommer hitta den där killen som ser allt fint jag har att erbjuda.

Om mig själv som person:


Jag har alltid varit den här snälla Sofia och aldrig riktigt vågat säga emot när jag tycker att någon gör fel eller behandlar andra människor fel. Jag har alltid velat vara på ”bådas” sidor i ett bråk men aldrig vetat riktigt hur jag ska göra. Men i år har jag känt att jag vågat stå på mig och visa mina åsikter och delat med mig av hur jag tycker och tänker. Jag har vågat säga de där jobbiga Nejet som man ibland måste. Vilket jag inte tycker är negativt någon stans


Förluster:

Alma, världens underbaraste hund dog i år. Hon avlivades på grund av cancer i hjärnan. Alma har varit med oss i så många år och kommer alltid vara den finaste hunden av alla på alla olika sätt.

Och jag har också blivit påmind av förra årets förluster och längre bak i tiden som både varit skönt och jobbigt.

Vänner:

Jag har så otroligt fina vänner. Josefin, Jessica, Amanda, Olivia är de tjejer som står mig otroligt nära hjärtat. När vi är med varandra så behöver man inte alltid ha roligt.. vi kan sitta där och bara hålla käften och allt känns bara så naturligt. Jag älskar er tjejer de vet ni!!

Mikaela är en vän som alltid funnits i alla lägen och vi har alltid roligt när vi är med varandra, men i år har vi gått fram och tbx vi har stunder då vi är med varandra varje dag ibland är vi inte med varandra på 1 månad. Men de spelar ingen roll jag vet vart jag har den här tjejen.

Jag har fått så underbart fina nya vänner i min nya klass, Hanna och Amanda är två som förstår en till 100% och det går inte en dag utan att vi skrattar. Ni betyder!

Har tappat kontakten med några som är otroligt synd, dvs. med allt jävla skit som hänt…

Sen har jag många andra underbart fina vänner, ni vet vilka ni är <3

Familjen:

Min familj har alltid varit dom bästa, min mamma finns alltid när man behöver henne även fast hon tycker att jag borde städa mer osv. pappa är alltid lika underbar med hans dåliga skämt så man skrattar tills man får ont i magen. Min storasyster kan jag dela allt med finns ingenting som jag behöver dölja för henne hon är världens bästa och stöttat mig även fast jag bettet mig som en jävla idiot ibland. Min lillebror försöker alltid få mig på bra humör när han ser att jag är ledsen och även fast jag kanske skriker att han ska gå så får han mig egentligen att må bra inombords. Han är goare än någonsin. Jag älskar er!

Sommarlovet:

Så var jag i Piteå på semester. Vi for även till Luleå och shoppade, en upplevelse som varje gång. Var med mina underbara vänner. Tog AM-körkort. Var mycket i Nordmaling. Var med tjejerna i Olivias stuga som var så sjukt roligt. Spelade mycket fotboll. Badade. Fick nya vänner. Tältade på hugo. Många grill kvällar. Och mycket mer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback